gələcək bizimdir

Pazartesi, Ocak 29, 2007

درگيری در خوي بخاطر عزاداري

درگيري نيروي انتظامي با مردم خوي بخاطر عزاداري

فرمانده نيروي انتظامي تهران روز گذشته از محدوديت هاي تازه براي هيات هاي عزاداري محرم خبر داد. احمد رضا رادان "ممنوعيت نصب شمايل هاي امامان"، "ممنوعيت فعاليت هيات هاي عزاداري پس از ساعت 12 شب" و "برخورد و دستگيري کساني که اقدام به قمه زني کنند" را از جمله مواردي ذکر کرد که توسط نيروي انتظامي به هيات هاي مذهبي ابلاغ شده است. در همين حال روز گذشته مسئول کميته مساجد ستاد دهه فجر اعلام کرد که "مراسم ويژه هسته‌اي" در مساجد برگزار خواهد شد.
با انتشار اين خبر نيروي انتظامي خوي دست به کار شده و وظايف قانوني! خود را در پيش گرفته است. يکشنبه شب حوالي ساعت 22 پنج شنبه شب 5 بهمن در محله امامزاده نيروي انتظامي بدون دليل به عزاداران حمله ور شد و با باتوم به ضرب و شتم آنان پرداخت. از مقابل امازاده بهلول تا ميدان امام حسين بمدت 45 دقيقه صحنه درگيري مشهود بود و در تمام اين مدت سربازان نيروي انتظامي به سوي مردم حمله ور شده و آنها را متفرق ميکردند.

Imam

سرنشينان دو خودروي نظامي نيروي انتظامي ( پيکان به شماره پلاک سبز 82158 و بنز الگانس به شماره پلاک سبز 29734) محرکان اصلي ماجرا بودند و حمله کنندگان به مردم عادي و عزاداران با اين دو خودرو در محل حاضر شده بودند. بعد از 27 سال از استقرار رژيم اسلامي ميتوان شاهد عيني ايدئولوژي اسلامي در حکومتداري حاکميت اسلامي شيوه برخورد آن با دسته جات عزاداري بود. لازم به توضيح است در تظاهرات يکم خرداد ماه مردم خوي در اعتراض به اهانت روزنامه ايران نيز همين افراد به ضرب و شتم و دستگيري معترضين و تظاهر کنندگان بودند.
هنوز معلوم نيست برخورد اخير نيروي انتظامي با عزاداران در محله امامزاده خوي با کدام بند از دستورات فرمانده انتظامي تهران سنخيت دارد

--------------------oOo--------------------

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home